هشدار دبیر شورای نگهبان در مورد 'تصرف مجلس خبرگان'

 

احمد جنتی
آقای جنتی یادآوری کرده که مجلس خبرگان تنها نهادی است که "می‌تواند رهبر را عزل و قدرت وی را محدود کند"
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان گفت: "امروز عده ای که سنگر اول را فتح کرده اند در پی تصرف مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستند."
به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای جنتی امروز یکشنبه ۱۰ فروردین (۳۰ مارس)، تاکید کرد که این عده "پول دارند و برخی از آنان هم در مراکز قدرت هستند" و "مقاصد فاسد خود" را پی گیری می کنند.
به نوشته خبرگزاری تسنیم، آقای جنتی در سخنرانی خود در جمع مسئولان نظارتی شورای نگهبان در مشهد افزوده است که "از هم اکنون باید به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری توجه شود".
شورای نگهبان ایران وظیفه بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارد که قرار است در اسفند ۱۳۹۴، همزمان با مرحلهٔ نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شود.
هشدار امروز آقای جنتی در مورد "تصرف مجلس خبرگان" در فاصله دو سال مانده تا انتخابات این مجلس و در جمع ناظران شورای نگهبان، مورد توجه رسانه های ایران قرار گرفته است. یکی از وظایف ناظران شورای نگهبان، جمع‌آوری اطلاعات در مورد کسانی است که احتمال نامزد شدن آنان در انتخابات وجود دارد.
دبیر شورای نگهبان خطاب به ناظران این شورا یادآوری کرده که "تنها نهادی که در باره رهبری می‌تواند تصمیم بگیرد، خبرگان است" و این مجلس "می‌تواند رهبر را عزل و قدرت وی را محدود کند".
وی افزوده است: "بنابراین در حال حاضر که عده‌ای می‌خواهند با نفوذ به مجلس خبرگان این سنگر را فتح کنند، وظیفه شورای نگهبان سنگین تر می‌شود."
آقای جنتی با اشاره به وجود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر ناظر شورای نگهبان در سراسر کشور، از آنها خواسته بکوشند تا انتخابات به خوبی برگزار شود و "اگر دوباره مانند زمان فتنه افرادی قصد ابراز تقلب در انتخابات را داشتند دیگر جوانان حرف آنها را باور نکنند".
احمد جنتی با اشاره به سیاستمداران معترض به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ گفته که این افراد "مجرم شناخته شدند، اما با آنها مسامحه شد و حکم اعدام لحاظ نشد تا بتوانند توبه کنند." وی توضیح بیشتری در مورد نحوه "مجرم شناخته شدن" این افراد نداده است.
دبیر شورای نگهبان تاکید کرده است که به علت "ادعای تقلب" در آن انتخابات، "کشور در بدترین شرایط پس از پیروزی انقلاب قرارگرفت".

نظرات