همراهی زندانیان سیاسی با نامه مردمی به رییس جمهور برای رفع حصر


محسن میردامادی: یکی از پیام های انتخابات ٩٢ رد و نفی حصر غیرقانونی بود


محسن میردامادی، دبیرکل دربند جبهه مشارکت ایران اسلامی با امضای نامه مردمی به رئیس جمهور مطالبه رفع حصر از داخل بند ۳۵۰ زندان اوین به جمع هزاران امضاکننده ای پیوست که از رئیس جمهور، وفای به عهد در رفع حصر را خواستار شده اند.
به گزارش کلمه، محسن میردامادی، نماینده دربند مجلس ششم شورای اسلامی در پیام اعلام حمایت خود از این نامه ی مردمی نوشته است:
“برای آنانکه چشمی بینا و گوشی شنوا داشته اند پیام آشکار رأی مردم در انتخابات ۹۲، نه بزرگ به تصمیمات کلان چهار سال قبل از آن و بطلان آنها بود که کشور را به چنان حضیضی فرو نشاند. یکی از مهمترین وجوه آن پیام نفی و رد حصر غیرقانونی چهره های خدوم و محبوب مردم و عدالت سوزی آن سالها بود.
انشاالله خواست و اراده مردم به همراه تدبیر دولت باعث تقدم و غلبه منافع ملی بر منیت ها شود و دوران اشداء بینهم به دوران رحماء بینهم تبدیل گردد.”
محسن میردامادی پس از انتخابات خرداد ۸۸ در تاریخ ۳۰ خرداد ماه بازداشت شد و تا اسفند ۸۸ که به مرخصی بیاید را در سلول های بند دو الف ویژه سپاه سپری کرد. پیش از این هوشنگ پوربابایی، وکیل میردادمادی، اتهامات موکل خود را اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام اعلام کرده و گفته بود: ‌دادستان در ادعا نامه ‌خود با استناد به مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، خواستار مجازات موکلم شد. در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه محسن میردامادی در دادگاه بدوی به شش سال حبس و ده سال ممنوعیت از فعالیت حزبی و مطبوعاتی محکوم شد.
بیش از سه سال از حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد می گذرد و این در حالی است که در طول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بر رفع حصر به عنوان یکی از مطالبات ملی در جهت آشتی و وحدت ملی تاکید شد. خواسته ای که بارها از سوی حسن روحانی با پاسخ مثبت مواجه شد.
در همین راستا کمپین جمع آوری امضا برای نامه ی مردمی به رییس جمهور با هدف ایجاد فضایی برای بیان توقع و خواست مردمی از رییس جمهور و با سقف امضای ده هزار عدد راه اندازی شده بود که تا یازده اسفند سالروز تولد میرحسین موسوی ادامه پیدا خواهد کرد.
برای امضای این نامه می توانید به اینجا مراجعه کنید. همچنین شخصیت ها و نخبگان کشورمان می توانند با تماس با نشانی info@kaleme.com حمایت و امضای خود از نامه درخواست از رییس جمهور را عمومی کنند

نظرات