ادامه برخوردهای غیرقانونی در زندان رجایی شهر؛ معتمدی برای سومین ماه از ملاقات حضوری منع شد

 

 

 

چکیده :مهدی معتمدی مهر عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران برای سومین ماه متمادی از ملاقات حضوری با همسرش محروم شد. مقامات دادستانی پیش از این، فعالیت سیاسی در زندان و به ویژه امضای نامه ای خطاب به سیدمصطفی تاج زاده و طرح کمپین ملی اصلاحات قضایی را از جمله دلایل این تصمیم اعلام کرده بودند....


مهدی معتمدی مهر عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران برای سومین ماه متمادی از ملاقات حضوری با همسرش محروم شد. مقامات دادستانی پیش از این، فعالیت سیاسی در زندان و به ویژه امضای نامه ای خطاب به سیدمصطفی تاج زاده و طرح کمپین ملی اصلاحات قضایی را از جمله دلایل این تصمیم اعلام کرده بودند.
به گزارش خبرنگار کلمه، روز دوشنبه ۵/۱۲/۹۲ معاون دادستان تهران – آقای خدابخش – طی اقدامی بی سابقه به همسر معتمدی مهر اعلام می کند که به دلیل انتشار یادداشتی به قلم یکی از خبرنگاران در سایت های هم سو با جنبش سبز، این تصمیم تنبیهی ادامه خواهد داشت و همچنان با ملاقات حضوری این عضو نهضت آزادی ایران و همسرش مخالفت شده است.
معتمدی مهر که سابقه عضویت در کمیته انتخابات آزاد، سالم و عادلانه را دارد، پیش از این ، در آبان ۱۳۹۰ طی نامه ای سرگشاده به وزیر اطلاعات وقت، نسبت به رفتار و عملکرد خلاف قانون و غیراخلاقی احدی از ماموران وزارت اطلاعات هشدار داده بود.
گفته می شود معتمدی مهر که در حال حاضر دوران حبس پنج ساله خویش را می گذراند، در مرداد ماه سال جاری نیز، از داخل زندان، با ارسال نامه ای رسمی به دادستان تهران، خواستار پیگرد کیفری بازجوی سابق خود شده و اخیرا نیز پیگیری هایی در این خصوص داشته است.
مهدی معتمدی مهر مسوول کمیته آموزش نهضت آزادی ایران، اسفند ماه سال گذشته، به عنوان اجرای حکم صادره بازداشت شده و پس از سه ماه و نیم بازداشت غیرقانونی در بند ۲۰۹ اوین بدون توجه و استناد به حکم قضایی صادره به زندان رجایی شهر تبعید

نظرات