بازداشت یک مبشر مسیحی استرالیایی در کره شمالی

 

.
همسر این مبشر مسیحی استرالیایی  از دستگیری وی در کره شمالی خبر داد. وی دومین مبشر مسیحی  خارجی است که در کره شمالی دستگیر می شود.

عکس - کلیسای خانگی مسیحیان در کره شمالی
 
به گزارش « محبت نیوز»، تارنمای ابنا به نقل از رویترز خبر داد، همسر جان شورت، از مبشرین مسیحی ۷۵ ساله گفت، شوهرش روز یکشنبه حین انجام کارهای مذهبی خود در پیونگ یانگ دستگیر شده است.
کارن شورت در تماسی تلفنی از هنگ کنگ به رویترز گفت این دومین باری بوده که شوهرش به کره شمالی سفر می کرده است.
کره شمالی همچنین یک مبشرمسیحی آمریکایی به نام کنت بائه را به مدت بیش از یک سال است که دستگیر کرده است. بائه به تلاش برای براندازی حکومت کره شمالی متهم شده و دادگاه او را به ۱۵ سال کار شاقه محکوم کرده است. تلاشهای واشنگتن برای آزادی وی نیز تا به حال به جایی نرسیده است.
کره شمالی به لحاظ آزادی ادیان و مذاهب یکی از رژیم های سرکوبگر دنیا شناخته می شود. سازمان ملل متحد در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، گفت نبود آزادی ادیان در کشوری که با نقض گسترده حقوق بشر روبروست، شرایط کره شمالی را بسیار شبیه به وضعیت آلمان نازی کرده است.
استرالیا با کره شمالی رابطه دیپلماتیک ندارد اما در تلاش است با استفاده از سفارت خانه خود در سئول و همچنین سفارت سوئد در پیونگ یانگ، موضوع دستگیری مبشرمسیحی استرالیایی را پیگیری کند.

نظرات