آیا عیسی مسیح زنده است؟


 پرسشی معقول که برخی از دوستان گرامی بدنبال پاسخ آن هستند: چگونه است که شما مسیحیان می‌گوئید که عیسی مسیح زنده است درحالی‌که او مرد!

اما توجه کنید که پس از مرگ چه اتفاقی برای عیسی رخ داد. کتاب مقدس برای ما نقل می‌کند که خداوند متعال (یهوه) او را به زندگی برگرداند. البته عیسی دیگر نمی‌توانست بصورت انسان خاکی زندگی کند، زیرا زندگی انسانیش را برای ما قربانی ساخته بود. بنابراین، همان‌طوری‌که در کتاب انجیل ، در اول پطرس باب سوم آیه 18 می‌خوانیم:

زیرا که مس...
یح نیز برای گناهان یک‌بار زحمت کشید یعنی عادلی برای ظالمان تا ما را نزد خدا بیاورد درحالی‌که به حسب جسم مرد لکن به حسب روح زنده گشت.

عیسی مسیح بصورت موجودی روحی، به آسمان صعود کرد و در آنجا نعمات بیشتری در انتظار او بود. پولس رسول می‌نویسد: لیکن عیسی مسیح خود را خالی کرده صورت غلامرا پذیرفت و در شباهت مردمان شد. و چون در شکل انسان یافت شد خویشتن را فروتن ساخت و تا به موت بلکه تا به موت صلیب مطیع گردید. از این جهت خدا نیز او را به غایت سرافراز نمود و نامیرا که فوق از جمیع نام‌ها است بدو بخشید. تا بنام عیسی هر زانویی از آنچه در آسمان و بر زمین و زیرزمین است خم شود. و هر زبانی اقرار کند که عیسی مسیح خداوند است برای تمجید خدای پدر. ( فیلیپیان باب دوم آیه 7 تا 11)

مسئولیت بزرگ عیسی، شامل پادشاهی و قضاوت به نام خداوند یهوه، است . رویدادهای جهانی از قبیل بشارت دادن ملکوت خدا، خادمین مسیحی که در دنیا این بشارت را با عظمی راسخ می‌دهند، گواه براین هستند که کار قضاوت عیسی مسیح به نام مبارک خداوند آغاز شده است. متی باب 24 آیه 1 الی 21، که درباره آینده جهان است را حتما بخوانید و خود قضاوت کنید.

پس اگر کتاب مقدس از مسئولیت‌های عیسی مسیح صحبت می‌کند و در حال حاظر او را بعنوان پادشاه و سرور سلامتی و قاضی منصوب خداوند عنوان می‌کند، نباید تعجب کرد که می‌گوئیم او زنده است. شهادت‌های اغلب مردم غیرمسیحی، حاکی از اینست که عیسی مسیح در رؤیا بر آنان ظاهر گشته است و یا حتی در خواب به سوی پاکدلان آمده است تا آنان را برکت داده و شاهدان او در سرتاسر دنیا باشند. تا نام مقدس او در میان تمام ملل دنیا شکوفا گردد.

مسیحیان دنیا بر این مطلب واقف هستند که از سلامتی بهره خواهند شد. کتاب مکاشفه یوحنا باب 21 آیه 3 و 4 بخوبی چنین شرح می‌دهد:

و آوازی بلند از آسمان شنیدم که می‌گفت اینک خیمه خدا با آدمیان است و با ایشان ساکن خواهد بود و ایشان قوم‌های او خواهند بود و خود خدا با ایشان خدای ایشان خواهد بود. و خدا هر اشکی از چشمان ایشان پاک خواهد کرد و بعد از آن موت نخواهد بود و ماتم و ناله و درد دیگر رو نخواهد نمود زیرا که چیزهای اول در گذشت.

آیا به نظر شما این چشم‌انداز عالی نیست؟ زندگی کامل بدون وحشت از جنگ، مرگ، بیماری، ظلم و ستم که هم‌اکنون اغلب کشورهای دنیا را فرا گرفته است و یا چیزهای دیگر که امروزه زندگی را تا به این اندازه دشوار ساخته است؟

بنابراین به پا خیز و از سیاست غلط و بی هدف دنیا دوری کن و عیسی مسیح را به قلب خود دعوت نما زیرا که او زنده است و بصورت روحی ترا لمس خواهد نمود فقط او را بخوان و در نام خداوند متعال، یهوه، نام عیسی مسیح جلال می‌یابد و روح‌القدوس راهنمای شما خواهد شد.

نظرات