تابلوی انتقادی اسلامگرایان ترکیه در ارتباط با کریسمس+ عکس

  در. آستانه کریسمس که مسیحیان و حتی پیروان دیگر ادیان نیز این ایام را به جشن و شادمانی می پردازند، اسلامگرایان متعصب ترکیه با نصب تابلویی ،به نوعی مراتب اعتراض خود را از استقبال مردم در این ایام اعلام داشتند.   

« محبت نیوز» - در آستانه کریسمس تولد عیسی مسیح و ژانویه (روز آغاز سال میلادی) قرار داریم که مسیحیان و پیروان دیگر ادیان در سراسر جهان این روزها را جشن می گیرند.
یک سایت مذهبی و مستقل شیعی در ایران ضمن ابراز تاسف از اینکه بسیاری از مسلمانان غرب زده نیز به بهانه های مختلف همسو با مسیحیان این أیام را جشن می گیرند انتقاد کرد و نوشت : " این افراد برای ساکت کردن منتقدان و معترضان، آنها را افراد عقب مانده، عقب افتاده، امل، بی تمدن، محافظه کار و غیره می نامند و بر عکس خود را افراد پیشرفته، با تمدن، با کلاس، آزاد اندیش و غیره جلوه می دهند."
این گزارش می افزاید، این در حالی است که اگر برای مثال به پیروان دین یهود نگاه کنیم، به هیچ وجه با مسیحیان همسو نمی شوند و کریسمس را جشن نمی گیرند بلکه فقط در عیدهایی که در دینشان وجود دارد و برایشان مقدس است، جشن می گیرند.
این سایت خبری مستقل که خود را مروج و ترویج دهنده تفکرات شیعی در ایران می داند، تصویر تابلویی در ارتباط با کریسمس را منتشر کرده و  اين تابلو را يک کار فرهنگى بى نظير دانست که در استانبول توسط گروه هاى مردمی ! نصب شده و به گفته گزارش نویس این مطلب آن را تلنگرى  نه تنها بر پيکره جامعه مسلمانان ترکيه، بلکه زلزله ای در کل سرزمين هاى اسلامى دانست و ابراز امیدواری کرد که  تا شايد مسلمانانی که در خواب غفلت به سر می برند و فرهنگ زدگان غرب هستند به نوعی از خواب غفلت آيند و بيدار شوند !
متن نوشته شده بر روی این بنر چنين است: شما فرد مسيحي که عيد قربان را جشن بگيرد ديده ايد؟ در پايين "بابا نوئل" پاسخ داده: اما من مسلمانى را که عيد مسيحيان  را جشن مي گيرد ديده ام.
.

نظرات