بسیاری از مسیحیان در خاورمیانه برای نیایش و دعا با خطرات جانی روبرو هستند

  

 
 
.پاپ در پیام کریسمس از مردم جهان خواست تا به مسیحیان سوریه کمک کنند همچنین اسقف کلیسای کاتولیک در انگلستان و ولز در پیام خود به مناسبت کریسمس افزود:" بسیاری از مسیحیان جهان به ویژه در خاورمیانه برای نیایش و دعا، با خطرات جانی روبرو هستند"

« محبت نیوز» - پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در پیام کریسمس خود از جهان خواسته است تا به مسیحیان سوریه یاری کنند.
پاپ فرانسیس در پیام خود از مردم جهان خواست تا کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه برسانند.
به نقل از BBC.UK، او در سخنانی در میدان "سنت پیترز" واتیکان و در جمع هزاران نفر از زائران برای پایان صلح آمیز درگیری‌ها در سوریه و دیگر مناطق جنگ‌زده جهان، دعا کرد.
رهبر کاتولیک‌های جهان در اظهارات خود همچنین گفت حوادث فاجعه باری مانند کشته و مفقود شدن مهاجران برای رسیدن به اروپا نباید تکرار شود.
میلیون‌ها نفر مسیحی در سراسر جهان سالگرد تولد عیسی مسیح  در "بیت لحم" را، جشن گرفته‌اند. امسال سومین سالی است که در سخنان گرامیداشت کریسمس، به درگیری‌های سوریه به طور خاص اشاره می‌شود.
پاپ فرانسیس گفت زندگی بسیاری در اثر درگیری‌های سوریه نابود شده است؛ درگیری‌هایی که باعث ایجاد نفرت و انتقام شده است.
او گفت: "بیایید تا بار دیگر از خدا بخواهیم تا مردم عزیز سوریه را از رنج بیشتر رهایی بخشد."
رهبر ۷۷ ساله مسیحیان در عین حال برای صلح در عراق و همچنین مذاکرات بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها دعا کرد.
مشکلات و درگیری‌ها در آفریقا نیز بخشی از سخنان پاپ فرانسیس را به خود اختصاص داد.
همزمان وینست نیکلاس، اسقف کلیسای کاتولیک در انگلستان و ولز نیز در پیام خود به مناسبت کریسمس گفت که بسیاری از مسیحیان جهان به ویژه در خاورمیانه برای نیایش و دعا، با خطرات جانی روبرو هستند.
او در سخنان خود در کلیسای "جامع وست‌مینستر" از شرکت‌کنندگان در مراسم نیایش کریسمس خواست که به ویژه برای این دسته از مسیحیان جهان دعا کنند.
جاستین ولبی، اسقف اعظم کلیسای کانتربری (کلیسای انگلیکان، پروتستان)، نیز در سخنان مراسم کریسمس به "بی‌عدالتی‌هایی" که مردم فقیر بریتانیا و بسیاری از مردم جهان با آن مواجه هستند اشاره کرد.
او نیز نحوه رفتار با مسیحیان خاورمیانه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: "آنها مجبور به رفتن به زندگی در تبعید و ترک مکانی می‌شوند که حضورشان در آنجا همواره ضروری بوده است."

نظرات