روحانی کریسمس را به پاپ تبریک گفت !

 

.
رئیس جمهوری ایران در حالی سالروز میلاد عیسی مسیح را به رهبر کاتولیک های جهان تبریک گفت که نوکیشان و مسیحیان ایران از زمان آغاز ریاست جمهوری وی همچنان زیر فشار و آزار اذیت دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی قرار دارند.

به گزارش « محبت نیوز» - حسن روحانی بر طبق روال معمول روئسای جمهوری در ایران  کریسمس و سال نوی مسیحی را پاپ تبرک گفت . 
 وی در این پیام اظهار امیدواری کرده که تلاش های پاپ برای گسترش صلح، کاستن فقر و خشونت، تبعیض و افراط گرایی به نتیجه برسد.
این نخستین کریسمسی است که پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک است. سال گذشته در چنین روزی، بندیکت شانزدهم، رهبر واتیکان بود.
رئیس جمهوری ایران همچنین گفته امیدوار است که پاپ بتواند امکان گفت‌وگو با رهبران مسلمانان و یهودیان و گفتگو بین همه ادیان را عملی کند.
گفتنی است از آغاز دوران ریاست جمهوری حسن روحانی تعداد زیادی از شهروندان مسیحی ایرانی به  اتهام ایمان به مسیحیت و یا شرکت و حضور در کلیساهای خانگی بازداشت شده‌اند. همچنین  طی چند ماه گذشته فشار و آزار مسیحیان منحصر به پروتستان‌ها نبوده بلکه دامنه‌اش به مسیحیان کاتولیک هم رسیده است.
تعطیل کردن بسیاری از کلیساهای متعلق به مسیحیان پروتستان طی یک سال اخیر از جمله کلیسای جماعت ربانی مرکز، کلیسای -خانگی-  جماعت ربانی اهواز و کلیسای جنت‌آباد توسط اطلاعات سپاه، ممانعت از حضور و ورود نوکیشان مسیحی به کلیسا‌ها، عدم اجازه انتشار انجیل به فارسی و عدم اجازه برگزاری مراسم مذهبی به زبان فارسی از جمله موارد است که در سال 2013 نمونه بارزی از نقض حقوق اجتماعی و مذهبی شهروندان مسیحی در ایران شمرده می‌شود.

نظرات