ولیعهد انگلیس: مسیحیت در زادگاهش خاورمیانه، رو به نابودی است

 

ولیعه.د انگیس هشدار داد که مسیحیت با  گذشت دو هزار سال به دلیل جفا و آزار و اذیت سازماندهی شده افراط گرایان، در حال نابودی در زادگاه خود، یعنی خاورمیانه است.
 
به گزارش « محبت نیوز»  شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس در این خصوص گفت که جهان در خطر از دست دادن چیزی با ارزش در جوامعی است که تاریخ آن‌ها به دوره عیسی مسیح باز می‌گردد و اکنون توسط شبه‌نظامیان افراطی و متعصبین تهدید می‌شود.
به نقل از ایسنا ونوشته روزنامه دیلی تلگراف، او که به روشنی از عقیده خود صحبت می‌کرد، عنوان کرد که از درد و رنج خواهران و برادران مسیحی خود شدیدن آشفته است.
وی از مسیحیان، مسلمانان و یهودیان خواست تا در مقابل این خشونت‌ها متحد شوند و هشدار داد که نابودی مسیحیت در بیشتر نقاط منطقه‌ای که در آن شکل گرفته، ضربه‌ی بزرگی به صلح خواهد بود.
وی گفت که جمعیت مسیحیان در خاورمیانه و شمال آفریقا دارای کمترین مرکزیت در جهان است به طوری که تنها چهار درصد از کل جمعیت این منطقه را تشکیل می‌دهند و در سال‌های اخیر نیز این آمار رو به کاهش بوده است.
ولیعهد انگلیس عنوان کرد که به مدت 20 سال برای ایجاد پل بین مسیحیت و اسلام و مرتفع کردن تفاوت‌ها و سوء‌تفاهم‌ها تلاش کرده است اما اکنون این پل‌ها توسط کسانی که منافعی را دنبال می‌کنند، در حال نابودی است.
وی گفت: مسیحیت در خاورمیانه زاده شده و ما نباید برادران و خواهران مسیحی‌مان را فراموش کنیم.

نظرات