درخواست پاپ از کشورهای اسلامی

.
پاپ فرانسیس اول از کشورهای مسلمان جهان خواست تا  آزادی مسیحیان جهان را افزایش دهند.

به گزارش « محبت نیوز»، خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت،  پاپ از کشورهای اسلامی جهان خواست تا آزادی مذهبی مسیحیان را رعایت کنند و آزادی که پیروان اسلام در کشورهای غربی از آن بهره مند هستند، به مسیحیان اعطا کنند.
پاپ فرانسیس اول همچنین نگرانی خود را از چیزی که با عنوان دوره های افراط گرایی خشن یاد کرد ابراز داشت و گفت ذات اسلام با هرگونه خشونت مخالف است.
گفتنی است چندی پیش گزارشی كه توسط یک جامعه شناس ایتالیایی منتشر شده نشان می دهد که در هر پنج دقیقه یک مسیحی در جهان بخاطر ایمانش جان خود را از دست می دهد؛ بحران قضیه وقتی معلوم می شودکه بدانیم اطلاعات ثبت شده در این گزارش ، تنها آنهایی هستند که در جهان شناخته شده اند.
در این گزارش که توسط " ماسیمو اینترووین " از نمایندگان سازمان همکاری و امنیت اروپا منتشر شده ، آمده است که قریب به 105 هزار مسیحی در هر سال کشته می شوند. این آمار شامل کشتگان جنگی مسیحی نمی شود بلکه شامل آنهایی ست که بخاطر ایمانشان جانشان را از دست می دهند.
به نقل از ارگان خبری تییزر، "مایکل هوروویتز" فعال یهودی آمریکایی که درباره جفا بر مسیحیان نوشته می گوید: مسیحیت مطمئنن آیینی است که بیشتر از همه ادیان در جهان مورد جفا قرار گرفته است و مسیحیان نسبت به سایر ادیان در بیشتر کشور های جهان مورد آزار قرار می گیرند.
به گزارش خبرگزاری آلمان،  وضعیت مسیحیان در کشورهای غیرمسیحی بدتر شده است. آنها در بیش از ۵۰ کشور جهان از تبعیض دولتی رنج می‌برند و پیوسته بر اثر تجاوز و قتل و غارت تحت فشار روحی و روانی هستند.
در فهرست سالانه سازمان دیدبان جهانی‌ که توسط گروه پژوهشی سازمان بین المللی "در‌های باز " انجام می‌‌شود. در این لیست سازمان دیدبان جهانی‌ آمده که خطرناک‌ترین کشور‌ها برای مسیحیان ، کشورهای اسلامی هستند.
برای سالهای متمادی از ۱۰ کشور اول  سازمان دیدبان جهانی‌، ۸ کشور دارای اکثریت مسلمان هستند که جفا بر کلیسا در ۷ کشور‌ از این لیست روند رو به رشدی داشته است. "جمهوری اسلامی ایران" از آن دست كشورهایی است که سرکوب بسیاری را در مورد جنبش رو به رشد کلیساهای خانگی روا داشته است.

نظرات