مولوی عبدالحمید: دوران استبداد و دیکتاتوری به پایان رسیده است


مولوی عبدالحمید: دوران استبداد و دیکتاتوری به پایان رسیده است
جرس: امام جمعه اهل سنت زاهدان در نماز جمعه این هفته ، به تحولات جاری در خاورمیانه و منطقه اشاره کرد و گفت: مسلمانان دوره ای را سپری کردند که دوره استبداد و دیکتاتوریت بود و دور کسانی بود که یا با کوتا بر سر کار آمدند، یا با انتخابات ساختگی و نمایشی. در طول این دوران مسلمانان مشقات و ذلتهایی را متحمل شدند و سران این حکومتها حاضر نبودند حرف ملت را بشنوند و با آنها گفتمان داشته باشند، شرایط برای آنها به حدی بسته بود که نتوانستند این شرایط را تحمل کنند، اما الحمدلله اکنون مسلمانان به بیداری اسلامی و اجتماعی و رشد سیاسی دست یافته اند.

به گزارش سنی آنلاین، عبدالحمید در ادامه به کشته شدن معمر قذافی دیکتاتور لیبی، اشاره کرد و گفت: قذافی که با کودتا بر سر کار آمد، ۴۲ سال حکومت کرد و در طول این مدت حاضر نشد حرف مردم را بشنود، او خود را “ملک الملوک” و “رهبر امت اسلامی” نامید، اما بالاخره پس از سالها قتل و کشتار، کشته شد و مردم لیبی با کشته شدن او، بسیار خوشحال شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مردم لیبی در یک امتحان جدید قرار گرفته اند. با کشته شدن قذافی، مردم لیبی این فرصت را پیدا کردند که حرف خودشان را بزنند و سرنوشت خود را به دست خودشان، رقم بزنند، که آرزوی ما آن است که با انسجام و وحدت کلمه بتوانند در جهت آزادی و دموکراسی اسلامی گام بردارند. همچنین ما امیدورایم که دیگر مردم دنیا که با دیکتاتورها و مستبدانی مواجه اند که حرف ملت خودشان را گوش نمی کنند و جواب آنها را با گلوله و تانک در خیابانها می دهند، روزی به آزادی کامل برسند.

مولانا عبدالحمید وضعیتی که حکام ظالم و زورگو با آن دچارند را یک “عذاب الهی” دانست و گفت: برداشت بنده این است که کسانی که حرف ملت خودشان را گوش نمی کنند و به مطالبات آنها توجهی ندارند، به عذاب الهی دچار هستند، زیرا کسی که به عذاب الهی دچار باشد، چشم و گوش او کار نمی کند و این دیکتاتورها نیز تا آخرین لحظه حرف مردم را گوش نکردند. دیکتاتورهایی مانند بن علی و مبارک و قذافی و نیز دیگر دیکتاتورهایی که تا هنوز حرف ملتهای خود را گوش نمی کنند، به عذاب الهی دچار هستند.

شرایط گذشته شرایط دیکتاتوریت و استبداد بوده، اما اکنون این دوران به پایان رسیده است، و ما امیدواریم شاهد شرایط جدیدی در جهان باشیم که مسلمانان احساس سربلندی و بالندگی کنند.

نظرات